BEST: учебни дейности

Палитрата от учебни дейности в BEST е богата и пъстра (фиг. 9.). Това е най-динамично развиващата се част на системата, която в момента включва повече от 30 учебни дейности като образователен проект, урок, тест (вкл. с математически формули), форум, чат, флаш-дейност, форум плюс, въпросник, LAMS-модел, учебен IMS-обект, SCORM-обект, 3 Wiki-формата, анкета, бърз тест, галерия, дата на изпит, диалог, етикет, журнал, задание, проектна задача, изпит, книга, обратна връзка, психологически тест за идентифициране, проучване, разписание, ресурс, речник, семантична карта, сертификат, среща.

Урокът в BEST е сложна структура от взаимно свързани страници, съпроводени от тестови задачи, и управлявани от резултатите на обучаваните (фиг. 10). Преходите от урок към урок също са логически зависими от успеваемостта на конкретния обучаем, което позволява реализация на адаптивен процес на обучение, дори и в рамките на урока. Уроците се създават с използване на специален редактор, вкл. и с директно създаване на учебно съдържание (фиг. 11.).

Типовете тестови задачи са: да/не, избор, числов, съчетаване (чрез избор, текст-картина, текст-текст, картинка-картинка), вмъкване (текст в текст) с влачене, 3D Java молекула, и др. В най-скоро време се очаква, на базата на предишна собствена разработка PeU 2.0 (с повече от 37 типа), в тестовата система на BEST да бъдат предоставени за ползване всички видове тестови задачи, използвани в педагогическата практика. За целта се създава специален тестов конструктор на нови типове задачи, с помощта на който ще могат да бъдат проектирани и включвани в системата и потребителски типове.

Създадените тестови задачи могат да се категоризират и разполагат в потребителската база данни. Предоставени са средства за създаване, съхраняване и редактиране на тестове. Преподавателите могат да задават и използват в обучението различни схеми и скали за оценяване и контрол на знанията. Предлага се и m-оценяване на типовете тестови задачи, подходящи за мобилен обмен с обучаваните.