Формат и Модул „Проект”

версията на статията е от 21:17ч. на 13.09.2006г. и не пълна...

keywords: collaborative interaction regulation, visualization of social interaction, conceptual modeling, e-learning, educational projects management systems

 

Увод

 

BEST предоставя на образователните институции 10 формата. Трябва да се прави разлика между режимите на работа „Курс” и „Образователен проект”. Форматите подпомагат преподавателите и ръководителите на образователни проекти да организират и визуално да представят разделите в един проект или курс. Това е процес на изграждане на логически структури и йерархии в образованието посредством единна виртуална среда за съвместна работа. В аналогия с CAD (компютърно подпомогнато проектиране в производството) считаме че е дошло времето за появата на аналогичен термин и за системите подпомагащи моделирането на процеси в йерархии от образователни институции. BEST използва като базова разработка Moodle. Форматът „Теми” стандартен за базовата разработка представя съдържанието като структура на книга където един раздел може да съответства на една тема. Форматът „Седмици” структурира съдържанието в хронологичен ред, където един раздел съответства на една седмица от учебния курс. Форматът „Публичен” просто се състои  от дискусионен форум без раздели. Във BEST са достъпни и следните формати разработени при развитието на базовата разработка: формат BEST, формат dfwiki, формат LAMS, формат CMS и формат Проект. Тук не са разгледани всички формати на базовата разработка, а за краткост няма да се спираме и на спецификата на надграждащите с изключение на последния, а именно, форматът Проект.

 

Форматът „Проект” е аналогичен на стандартния в Moodle формат теми (topic), както и на седмичния формат, но позволява на ръководителите на образователни проекти да определят по свой избор продължителността на разделите (при седмичния формат, отделните раздели са с фиксирана продължителнотст). При форматът проект отделните раздели са наречени „фази”.