BEST: форми на сътрудничество

Сътрудничеството между субектите на е+обучението се поощрява в BEST, и в много случаи се реализира като видове учебни дейности. Осигурени са (или се експериментират) всички известни асинхронни и синхронни форми на комуникации не само между преподаватели и обучавани, но и между потребителите на BEST. Специфични форми на комуникация и съвместна работа са: екип, проект, групово задание, диалог, консултация, Wiki, форум, e-mail, семантична карта, оценяване на обучавани от обучавани, и др.

Особен интерес представлява т. нар. ‘семантична карта’ (форма на асинхронен диалог между обучавани и преподавател), която използва лингвистични, образователни и когнитивни технологии за оценяване на обучаваните и сравняване на усвоените от тях знания с експертните представи за изучаваната област. Времевият график на събитията, свързани с формите на комуникация (вкл. на произтичащите от провежданото обучение) се поддържа и напомня автоматично от системният календар.