Модулите за учебна дейност в BEST са многобройни и разнообразни като постоянно се добавят нови, а могат да се добавят и допълнителни модули (свалят се от сайта на BEST допълнително). Те дават много широки възможности и могат да се използват за създаването на всякакви типове курсове.
Следните модули за учебни дейности са налични в последната дистрибуция на BEST (вер. 0.9):
SCORM e архив, който съдържа уеб ресурси, пакетирани според стандарта SCORM за учебни обекти (learning objects). Този архив може да съдържа уеб страници, графики, Javascript програми, Flash презентации и всичко друго, което може да се разглежда чрез уеб браузър. Модулът SCORM позволява да се зареждат стандартни SCORM архиви и да се интегрират в учебните курсове.
Модулът за проучвания предоставя набор от надеждни инструменти, които са полезни за оценяването и стимулирането на ученето в онлайн среди като BEST. Учителите могат да използват модула, за да получават обратна информация от учениците си, да научат повече за тях и да придобият представа за своето собствено преподаване.
На тестовия сайт е добавено проучване, чиято цел е да даде представа до каква степен учебният материал е бил полезен за учениците. Всеки от 24-те въпроса се отнася до впечатленията от курса. Там няма верни и грешни отговори, а отговорите са анонимни. Такива проучвания помагат за подобряването на бъдещите курсове.
Wikis
Името Wiki идва от Wikipedia, популярната онлайн енциклопедия, и позволява документите да се създават и редактират от самите потребители с използването на прост маркиращ език като редакторът е вграден в самия браузър..
"Wiki wiki" означава "много бърз" на хавайски и това отразява скоростта на създаване и обновяване на страниците с помощта на технологията wiki. Обикновено няма предварителен преглед преди да се приемат промените, направени от потребителите, но старите версии се пазят и винаги могат да бъдат възстановени от архива. Всеки, който има достъп до страницата може да прави промени по нея.
Работилница
Работилницата е учебна дейност, която позволява оценка на даден проект от участниците в курса. Идеята е проектът да бъде създаден от някои от учениците и да се даде на другите възможност да дадат своето мнение по него, но проектът може да бъде зададен и от учителя.
Анкета
Анкетата е много прост модул – учителят задава някакъв въпрос с няколко възможни отговора. Тя може да бъде полезна като кратко запитване, което да стимулира мисленето на учениците върху зададена тема. На тестовия сайт е добавена кратка анкета за външния вид на сайта.
Етикети
Етикетът не е истинска учебна дейност, той е просто фиктивен модул, който позволява да се вмъкват текст и графики сред другите дейности на главната страница на курса.
Журнали
Това е много важна дейност за контрол на постиженията на учениците. Учителят може да помоли ученикът да се концентрира върху определена тема, като ученикът може да променя и прецизира отговорите си във времето. Отговорите са видими само за учителя, който може да предлага рецензия и да оценява записите в журнала. Препоръчително е да се правят записи в журнала всяка седмица.
В примерния курс е добавен журнал, който задава въпрос за мислене от областта на регулярните изрази. Журналът може да бъде оценяван и ученикът има право да променя отговорите си.
Заданията тук са най-близки до нашата идея за курсови работи. Обикновено заданието се дава от учителя като се определя краен срок за предаването му и качването му на сървъра. Обикновено заданията са есета, проекти, протоколи и др. Модулът има и инструменти за оценяване. В примерния урок е зададена задача като е поставен срок за решаването и качването на отговора като текстов файл на сървъра.
Речник
Речникът позволява да се поддържа списък от термини във форма подобна на речник. Записите могат да бъдат в много различни формати. Учителите могат да прехвърлят записи от един речник в друг. Има и възможност термините, вкарани в речник автоматично да бъдат подчертавани при всяко тяхно използване на страницата и щракване върху тях да отвежда към дефиницията им в речника.
Тестове
Този модул позволява на учителя да създава тестове в множество варианти: няколко варианта за избор, вярно-грешно, кратък отговор и др. Въпросите се пазят в категоризирана база данни и могат да се използват от повече от един курс или да се използват повторно в последователни курсове. Тестовете могат да се правят по няколко пъти за подобряване на резултата. Учителят решава дали да напише рецензия за постиженията на ученика на теста или да му покаже верните отговори. Тестовете могат да бъдат оценявани по система, определена от самия учител.
Урокът представя учебното съдържание по интересен и интерактивен начин. Той се състои от поредица от страници, всяка страница обикновено завършва с въпрос с няколко възможни отговора. В зависимост от отговора на ученика той или продължава напред, или са връща назад към предишната страница. Движението през урока може да бъде праволинейно, но също така и доста усложнено в зависимост от логическата структура заложена в него и особеностите на представяния материал.
Тази учебна дейност е една от най-важните, тъй като там се случват повечето дискусии. Форумите могат да бъдат структурирани по различен начин и могат да позволяват поставянето на оценки от другите участници за всеки отделен постинг. Форумите могат да бъдат разглеждани по много различни начини и могат да имат прикрепени файлове. Абонирането за даден форум означава, че участникът получава съобщение всеки път, когато бъде добавен нов постинг. Учителят може да направи абонирането задължително за всеки.
На тестовия сайт е поставен общ модул с едно начално съобщение от администратора, което служи за пример как се работи със сайта.
Модулът за чат позволява на участниците да прехвърлят дискусиите от форумите в разговор в реално време. По този начин те могат да се разберат по-добре и по-бързо помежду си. Налични са множество опции за съхраняване и разглеждане на чат дискусиите.
За разлика от доста други среди за електронно обучение, BEST има солидна педагогическа обосновка зад себе си. Тук залага основно на теорията за социалния конструкционизъм. Тя съдържа в себе си няколко основни концепции:
По отношение на педагогическата ориентация, примерният курс „Обработване на текстова информация с регулярни изрази” се дели основно на две части:
• Урочно съдържание
Четирите кратки тематични блока имат за цел да предадат в сбит вид най-основните знания, необходими за работа с BEST. Текстовете са кратки тъй като, от една страна, това е демонстрационен курс и от друга -при асинхронното обучение вниманието на учениците трудно се фокусира върху една тема за по-дълго време. Поради тази причина като най-удачно беше избрано разделянето на съдържанието на четири кратки модула, следвани от тест за проверка на знанията.
Прочитането и разбирането на информацията в модулите е напълно достатъчна за решаването на теста и за използването на една от двете програми Grep за реална обработка на текст.
• Тест и допълнителни ресурси
Тестът цели да провери чрез реални примери (различни от тези, разглеждани в модулите) нивото на усвояване на представената информация. Също както и информацията в урока тестът е кратък и цели бърза, но цялостна проверка на знанията като за решаването на някои задачи се изисква логическо мислене. Основната цел на теста е да бъде приятен и ненатоварващ. Успешното му решаване също предполага практическото използване на някоя от предоставените програми за обработка на текст с регулярни изрази.
Допълнителните ресурси целят да улеснят учениците в решаването на теста и да им дадат възможност да тестват на практика наученото в горните модули. Връзките към външни програми и уеб сайтове предоставят възможност за доразвиване на знанията за тези, които желаят.
При разработването на курса е целена максимална прозрачност – последните промени на сайта както и регистрираните потребители са явно видими за всички. Учениците имат максималните позволени от системата права за четене, редактиране и писане (във форумите) по сайта. Тази концепция е особено важна за създаването на чувство за общност, което е пренебрегнато при много други среди за обучение. Възможността да изразиш собственото си мнение и да комуникираш с другите участници в обучението, независимо дали те са учители, ученици или администратори, е основната концепция на BEST.